روش های جدید عمل بینی (عمل بینی به روش پیزو)

روش های جدید عمل بینی چیست؟ عمل بینی به روش پیزو چگونه است؟ اکثر متقاضیان برای ایجاد تغییرات و یا حتی کاهش اندازه حجم بینی خود به دنبال روش‌های جدید عمل بینی هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن به دست آورند. در واقع یکی از دلایلی که افراد به سمت تکنیک‌های جدید و مدرن روی می‌آورند این است که، تمایل دارند تا هر چه بیشتر تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت آن‌ها حفظ گردد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص روش‌های جدید جراحی بینی مانند تکنیک پیزو بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

[irp posts=”111″ name=”آیا عمل بینی باعث مرگ میشود؟ مرگ بر اثر جراحی بینی 1400″]

روش‌های جدید عمل بینی

جدیدترین روش جراحی بینی کدام است؟

در عمل‌های پیشین برای ایجاد تغییرات بر روی بینی‌های غضروفی معمولا نیاز بود تا استخوان بینی شکسته شود و سپس تمامی تغییرات لازم بر روی آن ایجاد گردد. اما در روش‌های جدید عمل بینی به این صورت است که، نیاز به این ضربه‌ها کاهش پیدا کرده است و همین مسئله باعث می‌شود تا آسیب کمتری به بافت اطراف بینی وارد گردد.

البته باید توجه داشته باشید که مراقبت‌های بعد از عمل بینی در روش‌های جدید، هیچ تغییری با جراحی بینی سنتی ندارد و نیاز است تا فرد به همان میزان نسبت به اقدامات بعد از عمل حساسیت نشان بدهد.

یکی از روش‌های مدرن برای جراحی بینی، پیزو است که بر اساس تکنیک‌های موجود در دندانپزشکی در حال انجام می‌باشد. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این روش جدید به دست بیاورید در ادامه مطلب همراه ما باشید:

تکنیک پیزوالکتریک برای جراحی بینی

پیزو؛ یکی از جدیدترین روش های جراحی بینی

همان طور که گفتیم روش پیزو یا اولتراسونیک در جراحی بینی، در اصل یکی از تکنیک‌هایی است که بر اساس روش‌های موجود در دندانپزشکی در حال انجام است. در تکنیک پیزو از یک ابزار بر پایه الکتریک برای اعمال تغییرات لازم بر روی بینی استفاده می‌گردد.
پیزو دارای یک فناوری نرم‌تر است که در فرکانس‌های بسیار بالا ارتعاش می‌کند. در واقع این یک ابزاری است که نسبت به چکش‌های جراحی بینی سنتی بسیار نرم‌تر می‌باشد و به همین دلیل آسیب کمتری به بافت‌های داخلی بینی وارد می‌کند.

استفاده از این تکنیک باعث می‌شود تا میزان خونریزی و ورم بعد از عمل بینی به حداقل برسد و کبودی کمتری نیز به دنبال داشته باشد.

با کمک این روش ارتعاشاتی در حدود 28 تا 36 کیلوهرتز تولید می‌شود که با کمک آن‌ها استخوان بینی شکافته می‌شود و برای اعمال تغییرات بر روی آن نیز آماده می‌گردد.

در ادامه چند نمونه جراحی بینی با کمک تکنیک اولتراسونیک و یا همان پیزو را مشاهده می‌کنید:

نمونه جراحی بینی با کمک تکنیک پیزو

نمونه جراحی بینی با کمک روش پیزوالکتریک

[irp posts=”1225″ name=”بهترین جراح بینی در کاشمر : راهنمای عمل بینی 1401″]

برای دریافت ویزیت اولیه با بهترین جراح بینی در شهر خود با مشاورین ایران دکتر آنلاین به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید:

از روش‌های جدید جراحی بینی کجا استفاده می‌شود؟

از تکنیک‌های مدرن عمل بینی تنها در اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما می‌توان گفت که برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا و در سال 2010 این روش توسط یک جراح پلاستیک با نام دکتر لورنس برکوویتز معرفی گردید، اما از آنجایی که این ابزار بخشی از تجهیزات دندانپزشکی محسوب می‌شد استفاده از آن ممنوع اعلام شد.

پس از گذشت 5 سال و در سال 2015، یک شرکت تجهیزات پزشکی توانست تا تجهیزات پیزو را ارائه بدهد. از این تکنیک سالیان سال برای انجام عمل‌های مغز و اعصاب و حتی در جراحی‌های ارتوپدی استفاده می‌شد تا اینکه پزشکان از آن برای جراحی بینی در ایران و سایر کشورها استفاده کردند.

 تکنیک‌های جدیدی که در عمل‌های بینی برای کاهش عوارض ناشی از جراحی استفاده می‌شود، توانستند تحول عظیمی را در دنیای جراحی بینی ایجاد کنند.

تفاوت جراحی پیزوالکتریک و عمل بینی سنتی چیست؟

در جراحی رینوپلاستی با کمک روش اولتراسونیک، جراح برای اینکه بتواند دستگاه را به طور مناسبی جاساز کند بایستی پوست بینی را به طور گسترده تری باز کند. علاوه بر این استفاده از این نوع دستگاه تنها در روش جراحی بینی باز صورت می‌گیرد. به صورت کلی می‌توان گفت که امروزه، جراحی‌های بینی طولانی مدت که همراه با برش‌های زیاد و یا حتی اضافه بوده است کاملا از بین رفته است.

جراحی زیبایی بینی

در حال حاضر پزشکان با پیشرفت تکنولوژی و علم و هنر توانسته‌اند تا تحول عظیمی را در جراحی رینوپلاستی ایجاد کنند. در واقع افرادی که این روزها قصد انجام جراحی بینی را دارند باید بدانند که با تکنیک‌های امروزی دیگر جراحی‌های طولانی مدت و سخت به اتمام رسیده و می‌توانند با گذراندن دوران نقاهت کوتاه مدت به زیبایی و تناسب چهره خود دست پیدا کنند.

منبع: ایران دکتر آنلاین