حداکثر وزن برای عمل بینی + وزن مناسب برای عمل بینی

وزن مناسب برای عمل بینی چقدر است؟ بسیاری از بیماران قبل از اینکه برای عمل زیبایی بینی اقدام کنند در خصوص حداکثر وزن برای عمل بینی سوال می‌کنند و می‌خواهند بدانند که آیا وزن اضافه و یا چاقی می‌تواند در نتیجه جراحی تاثیر داشته باشد یا خیر؟

وزن مناسب برای عمل بینی

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد وزن مناسب برای عمل بینی بیشتر توضیح بدهیم و به بررسی کامل تاثیرات اضافه وزن بر روی نتیجه جراحی بینی بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

[irp posts=”71″ name=”مهم‌ترین تغییرات چهره بعد از جراحی زیبایی”]

وزن مناسب برای عمل بینی چقدر است؟

در واقع باید این چنین بگوییم که، وزن هیچ گونه تاثیری بر روی جراحی بینی نخواهد داشت به این معنی که، اضافه وزن و یا کمبود وزن نمی‌توانند نتیجه عمل زیبایی بینی را تحت تاثیر خود قرار بدهند.

تاثیر چاقی و لاغری بر روی جراحی بینی

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، افرادی که دچار عارضه اضافه وزن بسیار شدید هستند به دلیل وجود مشکلات و بیماری‌هایی همچون فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی، انسداد رگ‌های خونی و … امکان ایجاد خطر و ریسک عمل در زمان جراحی وجود خواهد داشت.

از این رو به بیمار توصیه می‌شود تا قبل از اقدام به جراحی رینوپلاستی برای کاهش وزن خود اقدام نماید و پس از رسیدن به تناسب وزن و داشتن وزن مناسب برای عمل بینی (تحت نظر پزشک متخصص) برای انجام این جراحی اقدام نماید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی با مشاورین ایران دکتر آنلاین به صورت رایگان ارتباط برقرار کنید:

در صورت داشتن اضافه وزن برای عمل بینی چکار کنیم؟

همان طور که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم، قبل از اقدام به جراحی بهتر است تا برای رسیدن به حداکثر وزن برای عمل بینی تحت نظر پزشک متخصص اقدام نمایید.
اما در غیر این صورت، اگر با داشتن اضافه وزن همچنان تمایل به انجام جراحی رینوپلاستی داشتید نیاز است تا در صورت تجویز پزشک جتما برای انجام آزمایشات لازم از قبیل:

  • آزمایش فشار خون
  • تست چربی خون
  • تست قلب
  • و …

اقدام کنید تا میزان خطر و ریسک احتمالی در حین جراحی نیز کاهش پیدا کند.

تاثیر چاقی و لاغری پس از جراحی بینی

از آن جایی که بینی از استخوان، غضروف و مقداری بافت چربی تشکیل شده است، از این رو چاق و یا لاغر شدن افراد نمی‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشد.

اما اگر یعد از عمل رینوپلاستی دچار اضافه وزن قابل ملاحظه‌ای شوید، از آنجایی که مقداری چربی در اطراف بینی مانند گونه‌ها جمع می‌شود ممکن است صورت بزرگتر نشان داده شود و تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت هماهنگی کامل خودش را از دست بدهد.

اضافه وزن بعد از جراحی رینوپلاستی

اما باید این را بدانید که، بینی هیچ گونه تغییری نمی‌کند و تمامی این تغییرات ظاهری به دلیل بزرگ نشان دادن سایر اجزای صورت می‌باشد.

[irp posts=”1630″ name=”معرفی بهترین جراح بینی در قائمشهر + هزینه 1401″]

تاثیر کرم های کاهش چربی بینی

وزن مناسب برای عمل بینی ممکن است در نتیجه جراحی تاثیر به سزایی نداشته باشد، اما برای کاهش ریسک و خطر در حین عمل رینوپلاستی داشتن وزن مناسب می‌تواند احتمال بروز این مسائل را کاهش بدهد.

علاوه بر این موضوع، برخی از افراد به دنبال روش‌های خانگی برای کاهش بافت چربی در بینی خود هستند، اما از آن جایی که بافت چربی در بینی بسیار کم است و تنها در ناحیه پره‌های بینی وجود دارد این روش‌ها نمی‌توانند تاثیر به سزایی داشته باشند و تغییر چندانی در بینی ایجاد کنند.

در واقع تنها راهکار مناسب برای این کار، استفاده از جراحی بینی است و چنین روش‌هایی نمی‌توانند تغییر چندان و همچنین ماندگاری دائمی ایجاد کنند.

جراحی زیبایی بینی

منابع: ایران دکترآنلاین، healthline